شرایط و قوانین

قوانین

شرایط ثبت آگهی


به منظور بهبود تجربه‌ی کاربری، شرایط زیر برای ثبت آگهی در «ماشینر» وضع شده‌اند. رعایت این موارد ، علاوه بر افزایش رضایت کاربران، منجر به اثربخشی هرچه بیشتر آگهی‌ها نیز می‌گردد.

آگهی منتشر شده به مدت یک ماه بر روی «ماشینر» باقی می‌ماند و در صورت عدم تمدید، آگهی منقضی شده و از روی «ماشینر» پاک می‌شود.
در صورت حذف آگهی، پس از گذشت 24 ساعت از حذف، امکان ثبت آگهی مشابه فراهم می‌گردد.
هر کاربر مجاز به ثبت حداکثر سه آگهی در روز می‌باشد.
هر کاربر مجاز است در هر ماه تعداد محدودی آگهی رایگان در یک شهر و دسته‌بندی به‌خصوص ثبت نماید .
هر آگهی تنها در یک شهر قابل انتشار است.
هر آگهی می‌بایست نشان‌دهنده یک نوع کالا یا خدمت باشد.
آگهی ثبت شده از طریق برنامه‌‌ی اندروید و iOS «ماشینر»، هم بر روی وبسایت «ماشینر» منتشر شده و هم از طریق موتور‌های جستجو (مانند گوگل) قابل مشاهده و دسترسی است.
پس از ثبت و انتشار آگهی، امکان ویرایش اطلاعات تماس و همچنین دسته‌بندی آگهی و شهر وجود ندارد.
توجه داشته باشید که ممکن است به یکی از دلایل بالا موفق به ثبت آگهی نشوید و یا پس از ثبت، آگهی شما در فرآیند انتشار حذف شده باشد.


طبق تجربه به دست آمده در «ماشینر» آگهی‌هایی که همراه با تصویر منتشر می‌شوند، نسبت به آگهی‌های بدون تصویر، ۳ برابر بازدیدکننده‌ی بیشتری دارند؛ بنابراین به شما پیشنهاد می‌دهیم برای بازدهی بیشتر آگهی خود حتما از عکس استفاده نمایید.

همواره از تصاویر واقعی، باکیفیت و مرتبط با کالا یا خدمتی که ارائه می‌نمایید، استفاده کنید؛ اندازه‌ی تصویر می‌بایست حداقل 600*600 پیکسل و حجم آن حداکثر 3 مگابایت باشد.
چنانچه یک یا چند بند از موارد زیر برای تصویر آگهی شما صدق کند، تصویر مورد نظر منتشر نخواهد شد:

تصویر لوگو (جز در دسته‌بندی استخدام و کاریابی)،
تصویر بیش از حد کوچک یا بی‌کیفیت،
تصویر غیر واقعی،
تصویر دارای کادری سیاه (یا سایر رنگ‌ها)،
مغایرت محتوای تصویر با شرایط عرف جامعه و یا قوانین جمهوری اسلامی،
استفاده ابزاری از تصاویر اشخاص در آگهی،
تصویری که متعلق به آگهی دیگری در ماشینر باشد،
تصویری که به آگهی مرتبط نباشد،
تصویر اول آگهی حاوی متن باشد،
قیمت و شماره تلفن در تصویر درج شده باشد،
تصویر آگهی شامل متن باشد،
تصویر نیاز به چرخش داشته باشد،
تصاویری که دارای شماره تماس، ایمیل یا آدرس سایت باشند.
در صورتی که هیچ‌کدام از موارد بالا در مورد تصاویر مدنظر شما صادق نیست ولی در هنگام ثبت آگهی، حذف شده است، عکس آگهی خود را به همراه عنوان آگهی و شماره تماس و ایمیلی که با آن آگهی را ثبت کرده‌اید، از طریق فرم تماس برای تیم پشتیبانی «ماشینر» ارسال نمایید تا پس از بررسی مجدد، تصویر را بر روی آگهی شما قرار دهیم.

 

هرگونه استفاده از ماشینر به معنی پذیرفتن شرایط مندرج در این سایت است. ماشینر هیچ توافقی با کاربران خارج از این شرایط ندارد. شرایط زیر مربوط به کسانی است که به هر شکلی از آگهی‌های منتشر شده‌­ی ماشینر استفاده می‌کنند.

 

تلاش ماشینر، نشر آگهی‌ها با اطلاعات صحیح و درست است اما نمی‌تواند صحت آگهی‌ها را تضمین نماید و هیچ‌گونه تعهد یا مسئولیتی در قبال آگهی‌ها برعهده نمی‌گیرد.

مسئولیت استفاده از آگهی‌های این سایت بر عهده­‌ی کاربر است و ماشینر هیچ تعهدى در قبال خسارات مستقیم، اتفاقى، تبعى، غیرمستقیم و کیفرى، ناشى از دسترسى و استفادهٔ شما از این سایت ندارد.

ماشینر هیچ قرارداد، تعهدنامه یا سندی را با آگهی‌دهندگان حقیقی یا حقوقی به غیر از اخذ تعهد از ایشان به رعایت کلیه مقررات و قوانین جمهوری اسلامی ایران منعقد نمی‌کند. کاربرانِ ماشینر در هر لحظه قادر به ویرایش آگهی خود هستند، بنابراین ماشینر، هیچ‌گونه مسئولیتی را در قبال هر نوع آگهی درج شده در سایت نمی‌پذیرد و صرفاً مطالب درج شده توسط کاربران را نمایش می‌دهد.

مسئولیت استفاده از هرگونه متن، پیام، توضیح، اطلاعات، عکس، مشخصات تماس و موارد مشابه که به ماشینر ارسال می‌شود یا در آن قرار می‌گیرد، شامل بازتولید، افشاء، مخابره، نشر و پخش آن بر عهده­ی فرستنده اطلاعات است.

ماشینر مختار است هر گونه پیام، آگهی یا عکس ارسالی به سایت، یا هر حساب کاربری و اطلاعات دیگری که مربوط به کاربر یا ایجاد شده توسط کاربر می‌باشد را هر زمانی و به هر شکلی که ضروری بداند حذف نماید.

مسئولیت هر لینک، مطلب و ادعایی مربوط به ماشینر که به واسطه‌­ی اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر در سایت، بلاگ یا شبکه‌های اجتماعی و باقی رسانه‌ها منتشر می‌شود، با خود این افراد است و ماشینر مسئولیتی در قبال آنها ندارد.

آگهی‌های ماشینر با هزینه­‌ی گردانندگان سایت جمع‌آوری، نظارت، مرتب‌سازی و توزیع شده است و حق حذف آگهی‌ها در هر زمان به ارسال‌کننده آگهی داده شده است. استفاده کننده از ماشینر حق کپی‌برداری از اطلاعات آگهی‌دهنده، نوشتار و تصاویر آگهی‌های ارسال شده به ماشینر را چه به شکل دستی و یا خودکار نخواهد داشت و انجام این موارد پیگرد قانونی دارد.

ماشینر صرفا در حیطه ماشین آلات و ابزار آلات صنعتی فعالیت دارد و هرگونه آگهی خارج از این حیطه قابل انتشار در ماشینر نیست .

 

قوانین جمهوری اسلامی ایران بر تعبیر، تفسیر، اجرا و تأثیر این توافق‌نامه حاکم خواهند بود.

دلایل حذف آگهی

آگهی‌هایی که در «ماشینر» ثبت می‌شوند به چند دلیل ممکن است از  «ماشینر» حذف شوند. در این قسمت سعی داریم این دلایل را در مراحل مختلف توضیح دهیم تا با آگاهی کامل از این موارد از حذف آگهی خود جلوگیری نمایید.

پس از ثبت آگهی در «ماشینر» و وارد کردن کد تأییدی که برای شماره همراه ثبت شده در آگهی ارسال شده است، آگهی شما وارد مرحله انتشار می‌گردد که این مرحله ممکن است حداکثر تا 8 ساعت بطول انجامد. در صورتی که شما شرایط مربوط به ثبت آگهی را بطور کامل رعایت کرده باشید، آگهی شما در «ماشینر» منتشر می‌گردد در غیر اینصورت آگهی شما از لیست آگهی‌های من حذف شده و در «ماشینر» منتشر نمی‌شود.

آگهی شما پس از منتشر شدن در «ماشینر» به دلایل مختلفی ممکن است حذف شود که در این بخش به طور کامل این دلایل را بررسی می‌کنیم:

منقضی شدن آگهی

هر آگهی به مدت یک ماه بر روی «ماشینر» باقی می‌ماند و پیش از منقضی شدن آن باید نسبت به تمدید آگهی اقدام نمایید.

 

حذف به دلیل گزارش کاربران

در صورتی که آگهی شما توسط تعداد زیادی از کاربران گزارش شود، آگهی شما از روی «ماشینر» حذف می‌گردد.

 

حذف پس از ویرایش آگهی

پس از آنکه آگهی خود را ویرایش کردید، آگهی شما مجددا وارد مرحله انتشار می‌شود و با توجه به تغییرات اعمال شده از جانب شما آگهی ممکن است مجددا توسط دلایلی که در همین صفحه بالاتر در بخش حذف آگهی قبل از انتشار در «ماشینر» توضیح داده شد، حذف گردد.

 

اگر هیچ کدام از دلایل بالا برای آگهی شما صادق نبود و یا آگهی‌تان به دلیل دیگری حذف شده بود، این موضوع را از طریق گزینه «ارتباط با پشتیبانی» در پایین صفحه با ما مطرح نمایید.

در اینجا ۵ دلیل از پرتکرارترین دلایل عدم انتشار آگهی‌ها توضیح داده شده است که با رعایت آن می‌توانید به‌راحتی و بدون هیچ مشکلی آگهی خود را ثبت نمایید. پس از حذف و یا عدم انتشار، دلیل آن از طریق ایمیل پستچی «ماشینر»، به آدرس ایمیلی که در آگهی ثبت کرده‌اید، ارسال می‌شود؛ بنابراین جهت اطلاع از این موارد حتما در زمان ثبت آگهی از صحیح وارد کردن آدرس ایمیل خود مطمئن شوید.

 

آگهی تکراری است

طبق قوانین «ماشینر» امکان انتشار آگهی با محتوای مشابه وجود ندارد. درصورتیکه می‌خواهید مجددا آگهی مشابهی با آگهی‌های گذشته خود ثبت کنید باید ابتدا آگهی قبلی خود را از روی «ماشینر» حذف کرده و پس از 24 ساعت نسبت به ثبت آگهی جدید اقدام نمایید. این قانون با تکیه بر بازخورد کاربران و به منظور بهبود تجربه‌ی کاربری وضع شده‌اند. همچنین علت رد شدن آگهی به ایمیلی که در آگهی ثبت کرده‌اید ارسال می‌گردد.

 

درج مکرر آگهی مشابه در بازه کوتاه

در صورتی‌ که شما بصورت هم‌زمان چند آگهی مشابه را ثبت کرده باشید با این پیغام روبرو می‌شوید. همچنین پس از حذف آگهی تا ۲۴ ساعت قادر به ارسال آگهی با محتوای مشابه با آگهی حذف‌شده نیستید و در طول این زمان اگر اقدام به ثبت آگهی مشابه نمایید با پیغام «درج مکرر آگهی مشابه در بازه کوتاه» روبرو می‌شوید. علت رد شدن آگهی به ایمیلی که در آگهی ثبت کرده‌اید ارسال می‌گردد.

 

دسته‌بندی اشتباه است

برای سهولت در جستجو و دسترسی کاربران «ماشینر» به آگهی‌ها، دسته‌بندی‌هایی بوجود آمده‌اند. در هنگام ثبت آگهی با توجه به ماهیت محصول یا خدمت خود دسته‌بندی مشخصی را انتخاب می‌کنید .

اگر در هنگام ثبت آگهی دسته‌بندی خود را اشتباه انتخاب کرده باشید آگهی شما با این عنوان که «دسته‌بندی اشتباه است» رد می‌شود و دسته‌بندی پیشنهادی با توجه به آگهی شما به ایمیلی که در آگهی قرار داده‌اید ارسال می‌گردد.

اگر هیچ کدام از دلایل بالا برای آگهی شما صادق نبود و یا آگهی‌تان به دلیل دیگری حذف شده بود، این موضوع را از طریق گزینه «ارتباط با ما» با ما مطرح نمایید.

لیست کالا و فعالیت های ممنوعه

طبق قوانین مــاشینــر هرگونه آگهی که شامل کالا یا خدمات غیرمجاز باشد، اجازهٔ انتشار ندارد.

این قوانین برای حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربران، به حداقل رساندن جرائم رایانه‌ای و جلوگیری از انتشار محتوای مجرمانه وضع‌ شده‌اند.

در صورت مغایرت کالا یا خدمات آگهی با قوانین زیر ، آگهی ویرایش یا رد خواهد شد.

کالا و خدمات غیر مجاز
کالا و خدمات غیر صنعتی
آگهی های ناقض قوانین سازمان حفاظت محیط زیست
آگهی های ناقض امنیت اخلاقی

مجوزهای برنامه (اپلیکیشن)

طبق قوانین گوگل پلی، برنامه‌های سیستم‌عامل اندروید برای دسترسی به بعضی امکانات دستگاه کاربر مانند میکروفون، جی‌پی‌اس و حافظهٔ داخلی، باید از کاربر اجازه بگیرند.

 

در نسخه‌های قدیمی اندروید، کاربر «هنگام نصب برنامه» تمام مجوزهای لازم برای دسترسی برنامه به امکانات دستگاه خود را تأیید می‌کرد، در حالی که اطلاعی از محتوا و حدود آن‌ها نداشت. در نسخه‌های جدید‌، این رویه تغییر کرد و کاربر «هنگام استفاده از برنامه» و فقط زمانی که برنامه برای اجرای خواستهٔ او نیاز به دسترسی خاصی (مثل موقعیت، فایل، میکروفون و …) داشته باشد، این مجوزها را تأیید می‌کند.

 

اغلب مجوزهای دسترسی فقط یک بار و زمانی از کاربر سوأل می‌شوند که می‌خواهد برای بار اول از امکانات برنامه استفاده کند.

 

ماشینر برای خدمت‌رسانی بهتر، مجوز دسترسی به برخی امکاناتِ دستگاه شما را نیاز دارد. هر یک از این دسترسی‌ها و لزوم تأیید آن‌ها در همین صفحه توضیح داده شده است. یادآوری این نکته لازم است که تأیید این مجوزها، بسته به نسخهٔ اندروید شما، هنگام «نصب» یا «استفاده» از برنامه انجام می‌شود.

ماشینر به سه دلیل به این دسترسی نیاز دارد:

 

تعیین شهر برای نمایش آگهی

هنگام اجرای برنامه برای اولین بار یا تغییر تنظیمات شهر، برای مشخص کردن شهر خود به تأیید این مجوز نیاز دارید. با دادن این دسترسی به ماشینر ، شهر فعلی شما در فهرست شهرهای کشور مشخص و انتخاب آن راحت‌تر می‌شود.

 

تعیین محدوده برای ثبت آگهی

هنگام ثبت آگهی و برای تعیین محدوده یا محل بازدید به تأیید این مجوز نیاز دارید.*دادن مجوزهای بالا اختیاری ا‌ست. در صورتی که اجازهٔ دسترسی به هر یک از موارد بالا را به ماشینر ندهید، می‌توانید موقعیت را دستی روی نقشه مشخص یا شهر و محله را از لیست انتخاب کنید.

ماشینر به یک دلیل به این دسترسی نیاز دارد:

انتخاب عکس برای آگهی
هنگام ثبت آگهی خود، برای انتخاب و بارگذاری عکس‌ به تأیید این مجوز نیاز دارید.

دسترسی ماشینر فقط به فایل‌هایی است که برای آگهی‌تان انتخاب می‌کنید.

برنامهٔ ماشینر برای اتصال به اینترنتِ وای-فای به این دسترسی نیاز دارد.

طبق قوانین گوگل پلی، چون برنامه‌ها عموماً نیاز به اینترنت دارند، مجوز این دسترسی فقط «هنگام دانلود برنامه» نشان داده می‌شود و در سایر مواقع اگر به اینترنت وصل باشید، از شما پرسیده نمی‌شود.

این مجوزها در برنامه‌های بسیاری متداول‌اند و مانند بقیهٔ برنامه‌ها، در برنامهٔ ماشینر نیز برای آن‌ها مستقیماً از کاربر اجازه گرفته نمی‌شود:

برای تشخیص روش اتصال به اینترنت، ارسال و دریافت اطلاعات از راه اینترنت، ماشینر اجازه دارد نوع شبکه‌ای که کاربر به آن متصل است (شبکه‌ی تلفن همراه یا اینترنت بی‌سیم) را تشخیص دهد و به اینترنت دسترسی داشته باشد.
برای ثبت آگهی و امکانات دیگر، ماشینر اجازه دارد حساب کاربری ایجاد کند و در صورت نیاز، رمز این حساب را در گوشی شما ذخیره کند.
برای دریافت و همگام‌سازی اعلان‌ها (نوتیفیکیشن‌ها) ماشینر اجازه دارد همزمان با راه‌اندازی گوشی شما اجرا شود؛ یعنی اگر زمانی که گوشی شما خاموش بوده، اعلانی دریافت کرده‌اید، با روشن کردن گوشی خود آن را ببینید؛ حتی اگر برنامه را اجرا نکنید.
برای اطلاعِ اعلان‌ها (نوتیفیکیشن‌ها) ماشینر اجازه دارد از لرزش دستگاه شما استفاده کند.
وقتی صفحهٔ دستگاه شما خاموش باشد، برای دریافت و نمایش اعلان‌ها، ماشینر اجازه دارد — به‌اصطلاح — از به‌خواب‌رفتن دستگاه شما جلوگیری کند.
برنامهٔ ماشینر برای نمایش اعلان‌های دریافت‌شده در کنار آیکون برنامه اجازه دارد تعداد نشان (badge) در تعدادی از لانچرهای(launcher) مرسوم را به‌روزرسانی کند تا شما با دیدن آیکون برنامهٔ ماشینر متوجه اعلان‌های جدید و تعداد آن‌ها شوید.
ماشینر به پیامک‌های شما دسترسی ندارد؛ اما کدِ تأییدِ پیامک‌شده، خودکار تأیید می‌شود.
در واقع امکان SMS Retriever گوگل بین پیامک و برنامه واسطه می‌شود و وقتی پیامک برای ماشینر باشد، کد تأیید را به برنامه می‌رساند. این امکان از شناسه‌ای که انتهای پیامک ماشینر وجود دارد، پیامک ماشینر را تشخیص می‌دهد. این قابلیت تنها روی گوشی‌هایی که گوگل‌پلی را نصب‌شده دارند، عمل می‌کند.
برای مطالعهٔ بیشتر دربارهٔ مجوزهای دسترسی به سایت گوگل مراجعه کنید.